Tip: XS Verzuim App voor ziek en beter melden
Naast de website van de Xpert Suite is het ook mogelijk om gebruik te maken van de XS Verzuim App. Hiermee kunt u gemakkelijker een ziek- of betermelding doen.
Download de appInstructievideo's
We hebben Xpert Suite inmiddels verbeterd. Deze verbeteringen zijn nog niet doorgevoerd in de video’s. Klik hier voor een up te date handleiding.
Inlogprocedure
Voor meer informatie over de inlogprocedure kunt u deze instructie bekijken:
Werkgever gegevens inzien
Bekijk deze instructie over het inzien van werkgever gegevens:
Startpagina en statistieken
Voor meer informatie over de startpagina of het inzien van statistieken kunt u deze instructie bekijken:
Claimspecificaties
Voor meer informatie over het inzien van claimspecificatie(s) kunt u deze instructie bekijken:
Ziekte of herstel melden
Voor meer informatie over het melden van herstel of ziekte kunt u deze instructie bekijken:
Werknemer toevoegen of wijzigen
Voor meer informatie over het wijzigen of toevoegen van een werknemer kunt u deze instructie bekijken:
Uitleg over het gebruik van Xpert Suite?
Veelgestelde vragen over Xpert Suite
Waarom kan ik niet inloggen?
- Let erop dat u de hele gebruikersnaam invoert, dus niet alleen de cijfers maar alles wat er in de mail na de dubbele punt volgt. Een voorbeeld van een gebruikersnaam is: nedasco.nr12345678.
- Voor de zekerheid kunt u de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de e-mail rechtstreeks kopiëren en plakken.
Bij de eerste keer inloggen verschijnen er meerdere beveiligingen waaronder de sms-code, Google Authenticator en Ubikey. Moet ik deze allemaal gebruiken?
Nee, u hoeft slechts één van deze beveiligingen te kiezen. Als u bijvoorbeeld voor de sms-code kiest, kunt u de overige beveiligingen overslaan door op ‘Overslaan’ te klikken.
Waarom is er een 2 factor authenticatie?
Deze extra veiligheid is ingebouwd in verband met de AVG.
Waar vind ik een overzicht van mijn werknemers?
Om een overzicht van alle werknemers te zien, gaat u in het Homescherm naar “uitgebreid zoeken” en scrolt u naar beneden. Vervolgens klikt u op de rode button met “Zoeken” en het overzicht verschijnt.
Waarom kan ik het veld ‘Functie’ niet invullen als ik een werknemer toevoeg?
U klikt eerst op “Functie toevoegen”. Vervolgens kunt u een functienaam en code invoeren (bijvoorbeeld Secretaresse en 01). Hierna kunt u de aangemaakte functie selecteren met het vergrootglas achter Functie.
Waar vind ik de uitkeringsspecificatie?
Deze kunt u vinden in het trajectendossier van het dossier van uw bedrijf.
De aanhef staat verkeerd in het systeem, kan ik dit aanpassen?
Nee, dit kunt u niet zelf doen. Stuur hiervoor een verzoek naar inkomen.claims@nedasco.nl.
Wanneer ontvang ik de uitkeringen?
Wij behandelen alle claims altijd in de daarop volgende maand. Zo worden de claims over de maand januari uiterlijk de laatste dag van februari behandeld.
Waarom ontvang ik steeds mails over taken?
In het nieuwe systeem ontstaan taken voor de werkgever. Als u een taak heeft volbracht kunt u deze op uitgevoerd zetten. U klikt op het pijltjesicoon voor de taak en kiest dan “uitgevoerd” in het dropdownmenu.
Ik heb een zieke werknemer en ontvang geen uitkering. Hoe kan dat?
Als u geen arbodienst heeft meeverzekerd op uw verzekering, dan ontvangen wij per e-mail graag het verzuimoverzicht over de betreffende maand. U kunt deze mailen naar inkomen.claims@nedasco.nl. Wij behandelen alle claims altijd in de daarop volgende maand. Zo worden de claims over de maand januari in de maand februari behandeld.
Waarom kan ik het veld ‘Functie’ en ‘Afdeling’ niet invullen als ik een werknemer toevoeg?
U klikt eerst op “afdeling toevoegen’ en ’ nieuwe functie toevoegen”. Vervolgens kunt u een functienaam en code invoeren (bijvoorbeeld Secretaresse en 01). Hierna kunt u de aangemaakte functie selecteren met het vergrootglas achter Functie.
Is uw account geblokkeerd doordat u een aantal maal een onjuist wachtwoord heeft ingevoerd?
Binnen enkele minuten wordt uw account automatisch weer vrijgegeven.
Hoe accordeer ik een schadespecificatie?
In Xpert Suite is het niet meer nodig om de specificatie te accorderen. Als de specificatie klaar staat, ontvangt u een bericht van ons. De schade-uitkering wordt binnen 5 werkdagen betaald.
Kan Nedasco de verzuimpercentages voor mij aanleveren?
Deze gegevens kunnen wij helaas niet bij jou aanleveren. Wij hebben zowel voor de werkgever als adviseur een instructie om de rapportages uit het systeem te downloaden. De adviseuromgeving ziet er net wat anders uit.
Handleiding Werkgever verzuimrapportage uitdraaien uit Xpert Suite
Handleiding Adviseur verzuimrapportage uitdraaien uit Xpert Suite
Let op: bij een externe arbodienst dient de werkgever de verzuimrapportages zelf bij de arbodienst op te vragen.
Staat uw vraag hier niet tussen?
Neem dan contact op met onze Inkomendesk via 033 – 46 70 861 of via inkomen.claims@nedasco.nl.