Een wijziging op een inkomenpolis. Hoe werkt het?

29-05-2024

Het komt regelmatig voor dat er iets gewijzigd moet worden op een inkomenpolis binnen onze volmacht. Denk bijvoorbeeld aan een adres of bedrijfsnaam. Maar welke wijzigingen moet jij of de werkgever doorgeven en welke doen wij? En hoe geef je een wijziging eigenlijk door? We nemen je graag mee in het proces.

Adreswijzigingen
Wij mogen alleen een adres wijzigen als deze ook bij de Kamer van Koophandel staat vermeld. Beschik je over een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel? Dan ontvangen we deze graag, zodat we de wijziging snel kunnen doorvoeren.

Naamswijziging
De bedrijfsnaam kan alleen worden gewijzigd als de juridische naam van de onderneming wijzigt. Komt de naamswijziging door bijvoorbeeld verkoop van de onderneming, fusie, doorstart of verkoop van aandelen? Dan wordt de naamswijziging nog niet uitgevoerd. Wij moeten dan eerst beoordelen of de naamswijziging moet plaatsvinden of dat de polis beëindigd wordt.

Welke wijzingen mogen werkgevers zelf doen?
Wijzigingen in werknemersgegevens kan de werkgever zelf doen, in Xpert Suite. Het is belangrijk dat deze gegevens actueel zijn. Daarom vragen wij werkgevers regelmatig of zij dit willen controleren.

Hoe kun je het beste wijzigingen doorgeven?
Wijzigingen op de verzekering kun je het beste mailen naar acc.inkomen@nedasco.nl. De collega’s van de afdeling Inkomen Acceptatie nemen je verzoek dan in behandeling en vragen waar nodig nog extra informatie op. Twijfel je of je een wijziging zelf mag doen? Neem dan gerust contact op via 033 – 46 70 860.