Afsluiten nieuwe uitvaartverzekering Yarden niet meer mogelijk

20-01-2021

De financiële positie van Yarden maakt dat Yarden Verzekeringen nieuwe klanten geen langetermijnperspectief kan bieden. Daarom gaat Yarden sinds 15 december 2020 geen nieuwe verzekeringsverplichtingen meer aan. Yarden benadrukt dat dit besluit niet leidt tot wijzigingen in de positie van bestaande klanten en op de dienstverlening aan hen en, vanzelfsprekend, aan jou als tussenpersoon.

Wat houdt dit besluit concreet in:

  • Voor nieuwe en bestaande klanten kun je geen enkele polis meer afsluiten in YardenPro;
  • Bestaande polissen kunnen nog wel verhoogd en/of verlaagd worden, als de voorwaarden van de door jouw klant afgesloten uitvaartpolis dit toestaan. Voor de goede orde: deze functionaliteit zit al in YardenPro;
  • Je kunt geen gratis kinderverzekeringen meer afsluiten via YardenPro. Voor het doorgeven van verzoeken of mutaties kun je een email sturen naar Yarden Sales & Support, salesensupport@yarden.nl.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kunnen mijn klanten een wijziging doorgeven?
    • Klanten geven een wijziging aan jou door, daar verandert niets aan.
  • Waarom zou ik mijn klant adviseren om de verzekering bij Yarden te laten?
    • Jouw klant heeft in het verleden een uitvaartverzekering bij Yarden afgesloten. De premie is gebaseerd op de leeftijd en wensen van jouw klant. De verzekering heeft ook al enige tijd waarde opgebouwd. Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering worden opnieuw gezondheidsvragen gesteld, die kunnen de acceptatie van de verzekering in de weg staan. Jouw klant is altijd vrij om de verzekering op te zeggen. Er zijn 2 mogelijkheden: je klant kan de verzekering premievrij maken of afkopen, meer informatie vind je in de polisvoorwaarden.
  • Stopt mijn relatie als tussenpersoon met Yarden nu?
    • Yarden stopt alleen met het sluiten van nieuwe verzekeringen en neemt dus per die datum geen nieuwe klanten meer aan. Yarden blijft voor jou het aanspreekpunt als het gaat om de klanten binnen jouw verzekeringsportefeuille bij Yarden. De afdeling Sales & Support van Yarden blijft het vaste aanspreekpunt. Zij zijn per e-mail te bereiken via salesensupport@yarden.nl of telefonisch via 088 – 92 73 040.

Heb je andere vragen?

Als je andere vragen hebt kun je mailen naar salesensupport@yarden.nl of tijdens kantooruren bellen naar 088 – 92 73 040.