LEAN MANAGEMENT

Deze keuzes maakt Geerts Assurantiën om efficiënter te werken

Met Maureen van Heertum, assurantieadviseur Bedrijven

Maureen van Heertum, assurantieadviseur Bedrijven bij Geerts Assurantiën in Boxtel, heeft in haar 15-jarige loopbaan bij Geerts al veel verschillende kanten van het financiële vak gezien. Ze is bij Geerts Assurantiën begonnen als binnendienstmedewerker en adviseert nu vooral het MKB en de groot-zakelijke markt.

“Wij zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om onze klanten optimaal te bedienen.”

Maureen van Heertum

Kantoornaam

Geerts Assurantiën
www.geertsassurantien.com

Geïnterviewde
Maureen van Heertum, assurantieadviseur Bedrijven

 

Geerts Assurantiën bespaart door:

  • Optimaal gebruik kennis en kunde van partners
  • Aanbod en tooling serviceprovider(s)
  • Koppelingen met EMS-systemen

Geerts Assurantiën heeft een tijd lang schroom gehad tegenover serviceproviders, maar werkt sinds 1,5 jaar samen met Nedasco. Maureen vertelt meer over deze schroom, de ambities van Geerts Assurantiën en hoe Nedasco hierop aansluit.

Hoe heeft Nedasco de schroom ten opzichte van serviceproviders weggenomen?

“Zowel de productontwikkeling als kennis/kunde is bij Nedasco goed op orde. We hebben 9 fte en qua grootte eerst niet zoveel behoefte aan een serviceprovider. Maar de kennis, kunde en producten van verzekeraars sluiten niet altijd aan en daarom hebben we verder gekeken. We hebben hierbij uiteraard overwogen dat we weer een extra rekening-courant en borderel-controle moeten doen, maar dit weegt wel op tegen de voordelen.

Wat zijn jullie ambities als kantoor?

“Zeker groei, maar wel beheersbare groei. Met name op zakelijk, niet particulier. Ook geen overnames, die voornemens hebben we nu niet.”

Hoe draagt Nedasco bij aan het realiseren van deze ambitie(s)?

“Nedasco vult o.i. een lacune in de verzekeringsmarkt op met de geboden verzekeringsoplossingen. Daarnaast valt de vakkennis en kundigheid van de medewerkers van Nedasco, met name op het gebied van zakelijke schade- en inkomensverzekeringen, op.

Direct iemand aan de lijn met de juiste kennis en kunde

Één van de verspillingen die we vaak tegenkomen is “Wachten”. Als jij met een aanbieder belt, wil je direct de juiste persoon aan de lijn krijgen. Als jij jouw vraag namelijk meerdere keren moet stellen, is dat zonde van je tijd. Bij Nedasco krijg je direct iemand aan de lijn met de juiste kennis en kunde, waardoor jij niet hoeft te wachten. Kies als adviseur dus bewust met welke serviceprovider(s) je samenwerkt, dat gaat bijdragen aan het verminderen van deze of andere verspillingen.

Wat doen jullie als organisatie om efficiënter te werken? En hoe sluit Nedasco hierbij aan?

“We hebben de afgelopen 5 jaar steeds meer geautomatiseerd. Onder andere administratief hebben we stappen gezet en bepaalde koppelingen gelegd. Zo koppelen we met een EMS-postbus effectief berichten en documenten. Postverwerking kan hierdoor sneller verlopen. Het gaat veel sneller dan 5 jaar geleden.”

“Nedasco biedt mij de mogelijkheid om tegen ‘normale inspanningen’ offertes te verkrijgen. Doordat er van meerdere aanbieders een premieberekening c.q. offerte kan worden gemaakt, hoef ik ook niet zelf bij al die verzekeraars een offerte aan te vragen. Dat scheelt ons veel tijd in het offerteproces. De mensen die wij spreken bij Nedasco zijn ook echt capabel.”

Koppel jouw assurantiepakket met het extranet van aanbieder(s)

Ga extra efficiënt te werk door je assurantiepakket te koppelen met de/het extranet(ten) van de aanbieder(s) waar je mee samenwerkt. Hiermee voorkom je dat je gegevens dubbel moet invoeren en werk je dus efficiënter. Wij leveren alle polis documenten en berichten die in volmacht lopen aan in zogenoemde “EMS-postbussen” en de informatie wordt direct in jouw assurantiepakket verwerkt. Hierdoor hoef je niet twee keer dezelfde informatie tot je te nemen. 

Ook efficiënt(er) werken?

Download het e-book ‘Tijd is geld: met 7 vragen naar efficiënter werken als financieel adviseur’. Hiermee ontdek je, aan de hand van 7 vragen, hoe je tijd kunt besparen door jouw bedrijfsprocessen onder de loep te nemen.

Lees nog meer klantverhalen

Hans van Eijk, mede-directeur, vertelt hoe Roos & van Eijk Assurantiën – Hypotheken minder tijd besteed aan het opvragen van offertes en meer tijd aan het adviseren van klanten. 

Lees meer »