Schade particulier

Wat te doen bij faillissement van een reisorganisatie

Je klant heeft maanden geleden een heerlijke vakantie geboekt, de koffers zijn ingepakt, maar dan ontvangt hij een e-mail met slecht nieuws. De reisorganisatie waar de reis is geboekt is failliet verklaard. En nu? Is je klant zijn geld kwijt en is dit verzekerd? In deze blog leggen we je uit hoe dit precies zit.

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 28 juni 2024 | 4 MIN
Schade particulier

Wat je moet weten over de verzekering van een fatbike

Wie kiest voor een fatbike krijgt er vaak meer avontuur bij dan verwacht. Hoewel de kans dat je letterlijk tegen een fatbike aanloopt klein is, komt het soms toch voor. Het resultaat is dan vaak schade aan of veroorzaakt door de fatbike. Wat is dan verzekerd en wat niet? We leggen het je uit.

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 3 mei 2024 | 2 MIN
Schade particulier

Mantelzorg en aansprakelijkheid

Mantelzorg is het helpen van iemand die hulpbehoevend of beperkt is. Maar wat als er per ongeluk iets kapot gaat tijdens het zorgen? In deze blog leggen we uit hoe het zit aansprakelijkheid bij mantelzorg.

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 29 december 2023 | 3 MIN
Schade particulier

De boot gemist? Zo meld je annuleringsschade!

Tijd voor vakantie! Iedereen heeft er zin in. Niemand wil het annuleren of voortijdig afbreken. Dat ligt voor de hand. Toch moet dat laatste soms gebeuren. Dat is natuurlijk erg vervelend voor jouw klant. Daar komt nog bij: een lastig en onduidelijk schadetraject. Hoe maak je eenvoudiger en sneller een melding op de annuleringsdekking? Wij helpen je graag verder.

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 22 juni 2023 | 3 MIN
Schade particulier

Ik stel je voor aan 3 betrouwbare schadeherstellers!

Drukte bij aannemers: het zal je niet vreemd in de oren klinken. Vooral als tussenpersoon voor opstal- en inboedelschade. Hierdoor is het lastig om op korte termijn een schadehersteller te vinden. Het duurt daardoor lang voor de schades van jouw klant zijn hersteld. Een oplossing is jouw klant zelf de schade te laten herstellen. Maar wat als je klant zelf geen klusser is? Geen paniek. Er zijn ook andere manieren, bijvoorbeeld direct herstel. In deze blog vertel ik je over direct herstel en onze drie meest ingeschakelde herstellers bij schade!

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 28 maart 2023 | 4 MIN
Schade particulier

Zelf schade herstellen: kan dat?

De fraaie houten vloer van je klant is zwaar beschadigd na heftige regenval. Hij wacht al weken op een herstelofferte en het daadwerkelijke herstel zal nog langer op zich laten wachten. Hij vraagt jou of hij de vloer zelf kan herstellen. Wat is jouw advies?

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 30 november 2022 | 3 MIN
Schade particulier

WA-direct autoverzekering: medio 2021 schades sneller behandelen?

Als er een aanrijding plaatsvindt tussen twee partijen duurt het uitkeren van de schade soms erg lang. Daarom gaan verzekeraars eind 2021 de WA-direct verzekering testen. Wat betekent dit voor jou als adviseur?

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 15 december 2020 | 5 MIN
Schade particulier

Kleine opstal- of inboedelschade? Niet volledig vervangen, wel repareren

Jeoffrey Tomassen
Jeoffrey Tomassen Claimbehandelaar 23 juni 2020 | 6 MIN